San Francesco di Assisi


    akadálymentes oldal


    2018. augusztus
    H
    K
    SZ
    CS
    P
    SZ
    V
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31


    2018. augusztus 15. szerda,
    Mária napja van

    Arcidiocesi di Eger


      magyar italiano




    Boldogságprogram


      qrcode

    " Egy cseppnyi őszinte szeretet nemesebb tengernyi tudománynál.''
    Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus
    Általános Iskola
    Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola Miskolc


    A házi feladatok meghatározásának elvei

     

     

    Az iskola – mint intézmény – a gyermekes családok életében fontos szerepet játszik.

    A szülők elsősorban a házi feladatok gyakorisága, típusai alapján szereznek benyomást és alakítanak ki véleményt gyermekük iskolájáról, így egyre nagyobb figyelmet kap a házi feladat, a tanórán kívüli tanulnivaló kérdése.

    Tantestületünk egységes véleménye az, hogy házi feladat adása feltétlenül szükséges, mert:

    - Különösen az alsó évfolyamokon a házi feladat lehetőség a szülőkkel való kapcsolattartásra (lehetőség szerint be is kell vonni a szülőket az otthoni készülés felügyeletébe).

    - A szülők helyeslik, igénylik, elvárják a tanulóknak adott munkát.

    - Az otthoni munkával eltöltött idő és az iskolában produkált eredmények közötti összefüggés pozitív.

    - Fontosnak tartjuk pedagógiai, szociális és egyéb hatásait.

    - A gyakorlás egy módja.

    - Fényt derít a hiányosságokra

    - Az önálló probléma-megoldási képességet fejleszti.

    - Időbeosztásra, rendszerességre nevel.

    - Általa tanul a diák tanulni.

    - Saját tanulási stratégia kialakítását segíti elő.

    - Önuralomra, önismeretre szoktat.

    - Egyszóval: eredményesebb munkára készít.

    A házi feladat lehet szóbeli, írásbeli vagy mindkettő. Az adott tantárgytól függ, hogy melyik elem hangsúlyozottabb.

    Aszerint, hogy milyen célt szolgál, lehet:

    - képesség- és készségfejlesztés az adott témában,

    - az órán tanultak megerősítése,

    - az új anyag előkészítése.

    Házi feladatként elsősorban a tankönyv és munkafüzet feladatai szolgálnak. Egyre gyakrabban kapnak a gyerekek önálló - az internet segítségét igénylő -, írásbeli, kutató feladatot.

    Törekedni kell arra, hogy időközönként a gyerekek kapjanak személyre szóló, individualizált munkát, ez mind a tehetséggondozást, mind a felzárkóztatást segíti.

    Törekedni kell a differenciált házi feladatok adására, arra, hogy a reproduktív házi feladatokat felváltsák a tehetségesebb tanulók számára adott produktív, kreatív feladatok.

    Évfolyamonként lehetőséget adunk egy-két hosszabb idő alatt elkészíthető munka, mely a tanulók kreativitását, kitartását is próbára teszi (pl. olvasónapló, Toldi-szótár készítése, kiselőadásokra való felkészülés, tabló készítése adott témában, angol nyelvi projekt feladatok, digitális prezentációk).

    Gyakran adjunk szorgalmi munkát, mely a vállalkozó kedvű tanulóknak elismerést hozhat, s ez motiválhatja a többieket.

    A házi feladat mennyiségéről, időkorlátairól

    • Átlagos képességű tanulóra vetítve törekedni kell arra, hogy az az idő, melyet a házi feladat elvégzésével tölt, naponta ne haladja meg:

    - első, második osztályban az egy órát,

    - harmadik, negyedik osztályban az egy, másfél órát,

    - ötödik, hatodik osztályban másfél, két

    - hetedik, nyolcadik osztályban két, két és fél órát.

     (Alsó tagozatban a rendszeres házi feladat készítés színtere a napközi.)

    • A hétvégére adott házi feladatok ne haladják meg a szokásos napi tanulnivaló mennyiségét.

    • A hosszabb tanítási szünetekre csak készségfejlesztő, játékos, motiváló feladatokat adjunk, vagy a tudás szinten tartása érdekében 1-1 tanórai házi feladat szükséges.

    • A nyári szünetben is hasonló elvek alapján kapjanak házi feladatot, kivétel a magyar tantárgy kötelező olvasmányai, amelyek a tantervben előírt követelményeknek felelnek meg.

    A házi feladat értékeléséről

    A házi feladatok rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen. (Adjunk csak annyit, amennyit ellenőrizni tudunk.) A tanár kompetenciája, hogyan értékeli az elvégzett munkát. rendszeresen házi feladatot nem készítők szüleit az e-naplón és ellenőrzőn keresztül kell értesíteni gyermekük készületlenségéről. A tanuló szorgalmi jegyében kell, hogy tükröződjön ez a hiányossága.

     




    Copyright © Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola 2018 | web: KataPorta.net KataPorta Webstatisztika